11 Temmuz 2020 Cumartesi

https://eurol.com/app/uploads/2020/03/Screenshot-2020-03-19-at-09.02.45.png

Binek otomobil ve hafif ticari araçlarda CO2 emisyonlarını azaltmak için, dünya çapında her zamankinden daha katı gereklilikler uygulanmaktadır. Motor teknolojisi ve malzeme kullanımındaki yeniliklerin yanı sıra, yağlayıcılar teknolojisi ile yakıt tüketiminde azalma sağlanabilir. Bu ise; daha ince motor yağlarının geliştirilmesini gerektirmiştir. Bu yazıda, bu eğilime daha ayrıntılı bir şekilde bakarak ve viskozite alanındaki son gelişmeleri ayrıntılı olarak inceliyoruz.

Viskozite ne demek?

Öngörülen viskoziteyi karşılayan bir motor yağının kullanılması, motorun hareketli parçalarına uygun yağlama sağlamak için önemlidir. Motor yağı, hareketli metal-metal parçalar arasında temas olmayacak şekilde aşınmayı önlemek üzere bir yağlama filmi sağlamalıdır.

Aşınmayı azaltmanın bir yolu, yüksek viskoziteli bir motor yağı kullanmaktır. Viskozite ne kadar yüksekse, yağlama filmi o kadar kalın ve metalden metale temas şansı o kadar azdır. Ancak çok kalın bir yağlama filmi sürtünmeye neden olarak enerji kaybına neden olur. Akışkan sürtünmesi, daha yüksek yakıt tüketimine ve dolayısıyla daha yüksek CO2 emisyonlarına yol açar. Bu handikap doğru denge arayışıyla çözümlendi: yakıt tasarrufu özellikleriyle birlikte iyi koruma sağlayan daha düşük viskoziteli motor yağlarının geliştirilmesi.

İnce, daha ince, en ince

Bu video, farklı viskozitelere sahip üç baz yağı karşılaştırmaktadır. Soldan sağa viskozite artar ve yağ kalınlaşır.

Yağların 100 ̊C sıcaklıktaki viskoziteleri soldan sağa: 5,9 - 10,6 - 34,4.

Yakıt tasarruflu motor yağı

Aşırı sıvı sürtünmesinden dolayı yakıt tüketimini önlemek için otomobil üreticileri (OEM'ler) daha ince motor yağlarını kullanmaya başladılar. On yıl önce 5W30 motor yağını devrim niteliğinde gösterilirken bugün 0W20 tavsiye edilmektedir. Viskozite numarasında ilk hane (0W20 için) 0; sıfır santigrat derece sıcaklık viskozitesini ifade eder. Bu sayı ne kadar düşükse, motor soğuk çalıştırmada o kadar kolay çalışır. W; (ingilizce winter) kış anlamına gelir. Sonraki  sayı 20 ise; motor 100 ̊C'de iken akışkanlığı yani viskoziteyi gösterir. Bu sayı ne kadar düşükse, motor yağı o kadar incedir.

Düşük viskozitelere yönelik eğilim, en yeni araç üreticisi spesifikasyonlarını kapsamak için yeni motor yağı formülasyonlarını gerektirir. Bir motor yağının viskozitesi ne kadar düşük olursa, motorun kimyasal koruması o kadar önemli hale gelir. Viskozitedeki değişime rağmen, hassas egzoz gazı temizleme sistemlerini korumak için kimyasal bileşen kullanımı sınırlıdır. Sonuç olarak, motor yağının optimum kimyasal bileşimi için çabalamak ve araç üreticisi tavsiyelerine uymak daha da önemli hale geliyor.

Bu nedenle, araç üreticisi önerilerine ve dolayısıyla öngörülen spesifikasyonlara ve viskoziteye uygun doğru motor yağının seçilmesi önemlidir. Aracınız için hangi yağlayıcılara ihtiyacınız olduğu hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? O zaman Yağ Seçiciye danışın.

https://eurol.com/en/oil-advisor/

Viskozitelerin geleceği

Günümüzde Türkiye'de sadece birkaç otomobil üreticisi tarafından -sadece- yeni teknoloji motorlarında 0W20 motor yağı tavsiye edilmektedir. Bazı otomobil üreticileri, Eurol'un Evolence 0W16'yı piyasaya sürmesine olanak sağlamıştır. 0W12 ve 0W8 motor yağlarına yönelik çalışmalarımız devam etmektedir. Bu motor yağlarının daha düşük viskoziteleri, daha da fazla yakıt verimliliği sağlayacaktır.

Araştırma ve Geliştirme Merkezimizde mühendislerimiz sürekli olarak ürün ve teknolojilerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi üzerinde çalışmaktadır. Yağlayıcılarımızın optimum performans için en iyi özellikleri sağladığından emin olmak için pazardaki gelişmeleri takip ediyoruz.

Yorumunu bırak