16 Temmuz 2020 Perşembe

C:\Users\Hp-pc\Desktop\eurol-pleit-voor-maatwerkolie-trends-in-keuze-motorolie-nader-toegelicht.jpg

On yıl kadar önce, oto tamircileri yalnızca iki yağ arasında seçim yapabiliyordu. Ancak bugün bu sayı en az beş kat arttı. Eurol'da bir ürün uygulama uzmanı olan Sebastiaan Nieland, "Otomobil üreticilerinin kendi motor tasarımları var ve bu farklı tasarımlar pek çok türde yağ ihtiyacı anlamına gelir" diyor. Bu makalede, doğru motor yağı - yani markaya özel motor yağı - seçimini belirleyen birkaç eğilimi görebilirsiniz.

Araç Markasına Özel Yağ

Yeni nesil motor konseptleri, artık yağın olduğundan daha az viskoz olması gerekliliğini talep ediyor. Düşük motor devirlerinde yüksek tork birleştiğinde modern motor yağları için ağır gereksinimler ortaya çıkıyor. 15W40 mineral yağdan tam sentetik 0W20 yağlara dönüşüyoruz. Bu düşük viskozite, yağın yağlama kapasitesini etkilediğinden, telafi etmek için gittikçe daha fazla kimyasal bileşik gerekiyor. Artık yağlar her motora göre değişmektedir ve evrensel olarak kullanılamazlar. Otomobil üreticilerinin ürettikleri özel-modern motorlar için teknik özelliklerine uymak önemlidir. Yanlış türde yağ kullanılması nedeniyle bir motor arızalanması yüksek onarım maliyetlerine neden olabilir.

Partikül filtreleri

Start-Stop sistemi ile çevre sağlığı ve ekonomi sunan teknolojiler, motor yağının geliştirilmesinde önemli rol oynadı. Bu teknoloji değişimi gibi yine çevresel faktörler nedeniyle değiştirilen yeni teknoloji kurum filtreleri. Hem dizel hem de benzinli motorlarda kurum filtrelerinin etkinliği ve özellikle kullanım ömrü kısmen yağ seçimiyle belirlenir. Yanlış yağ seçimi sonucunda bu kurum filtrelerinin tıkanmasına izin verilmemelidir. Bu, benzinli motorlar için kurum filtreleri durumunda özellikle önemlidir: benzin partikül filtreleri.

LSPI (Düşük Devir Ön Ateşleme)

Motorlarla ilgili diğer bir teknik sorun LSPI veya düşük devirde ön ateşlemedir. Bu, kompresyon zamanı sırasında benzin ve hava karışımının neredeyse öngörülemeyen ön yanmasıdır. Sorunlar geride kalan kırmızı-sıcak karbon parçacıklarından kaynaklanıyor. Bunun nedenleri hala teknik uzmanlar arasında tartışma konusudur, ancak genel olarak yanma odasındaki yüksek basınçlar ile yanlış motor yağı türü birleşimi ana neden olarak kabul edilir. Motora verilen hasar çok büyük olabilir: örneğin yanmış pistonlar ve eğilmiş piston kolları. Her durumda, LSPI'yi mümkün olduğunca önlemek için seçilen motor yağında doğru kalsiyum ve molibden karışımı önemlidir.

Turbo kömürleşmesi

Motor yağı tipinden etkilenen bir diğer olay da turbo koklaşmadır. Bu, hareketli parçalarda biriken tortular anlamına gelir, bu da türboşarjın daha hızlı aşınmasına ve hatta kırılmasına neden olur. Kısacası, her servis yöneticisi ve çalışanı, günümüzün modern motorlarından kaynaklanan motor yağları sorununun karmaşıklığından haberdar olmalıdır.

Yorumunu bırak