10 Temmuz 2020 Cuma

https://eurol.com/app/uploads/2020/05/Wat-is-de-functie-van-AdBlue-Eurol.jpg

Birçok modern dizel araç, emisyon standartlarını karşılamak için AdBlue kullanır. Bu sadece kamyonlar, ağır ticari araçlar, gemiler ve traktörler için değil, aynı zamanda farklı binek otomobiller için de geçerlidir. Peki AdBlue nedir ve nasıl çalışır? Bu yazıda bunu daha ayrıntılı olarak ele alacağız.

AdBlue nedir?

AdBlue, demineralize su ve saf ürenin (% 32,5) berrak bir karışımıdır ve aynı zamanda Dizel Egzoz Sıvısı veya AUS 32 olarak da adlandırılır. Dizel araçlarda zararlı azot oksit (NOx) emisyonlarını tehlikeli olmayan gazlara dönüştürmek ve daha sıkı emisyon standartlarına uymak için tasarlanmıştır.

AdBlue ne zaman kullanılır?

AdBlue, Seçici Katalitik İndirgeme katalizörü veya SCR bulunan araçlarda kullanılır. Bir SCR katalizörü, egzoz gazlarının araçtan çıkmadan önce işlenmesini sağlar. Euro 4, Euro 5 ve Euro 6 standartlarına uygun ağır hizmet araçlarının büyük bir kısmı SCR sistemi ile donatılmıştır ve bu nedenle AdBlue kullanmaktadır. Bu, 2005'ten sonraki çoğu kamyon için geçerlidir; Dizel motorlu ve SCR'li ilk binek otomobiller ise, 2014 yılında Euro 6 standardına yanıt olarak piyasaya sürülmüştür. Türkiye'deki uygulaması ise; yurtiçinde üretilen araç markalarında 2019 yılına dek uzatılmıştır.

Egzozdaki partikül filtresinin arkasında bir SCR bulunur. Belirli bir miktar NOx katalizöre girmek istediğinde, AdBlue deposundan ölçülen bir doz AdBlue enjekte edilir. AdBlue, SCR katalizörü tarafından amonyağa ve az miktarda karbondioksite dönüştürülür. Oluşan amonyak NOx ile reaksiyona girerek tehlikeli olmayan azot ve su oluşturur. SCR katalizörü, bu reaksiyonun hızlı ve yeterince gerçekleşmesini sağlar.

AdBlue eklenmesi?

AdBlue kullanan bir araç sürerken, AdBlue'nun eklenmesi gerekiyorsa gösterge tablosunda bir mesaj çıkar. Bunu kendiniz yapabilir veya serviste yaptırabilirsiniz. Bu mesajı mümkün olan en kısa sürede takip etmek önemlidir; çok düşük bir AdBlue seviyesi aracınızın çalışmasını engelleyebilir.

AdBlue deposu araçta farklı yerlerde olabilir. Binek otomobiller için, genellikle mavi kapakla tanınan dizel yakıt kapağının yanında bulunur. Ancak bazen AdBlue tankı farklı bir yerde bulunabilir. Gerekirse aracınızın kullanım kitapçığına bakın. Kamyonlar için, AdBlue'yu daha büyük dolum istasyonlarında doldurmak mümkündür, binek otomobiller ve kamyonetler için küçük kutuları mevcuttur. Ancak, göstergede yeniden doldurma uyarısı alana kadar AdBlue'nun yeniden doldurulmaması önemlidir. Hazne daha erken doldurulursa ve bu nedenle çok dolarsa, sıvı doldurma borusunda kristalleşir ve sonuç olarak deforme olabilir. AdBlue dökülürse, sıvının bir sünger ve ılık su ile çıkarılması tavsiye edilir.

SCR’li aracınız için doğru motor yağı?

Aracınızı en iyi şekilde korumak için doğru motor yağının kullanılması da önemlidir. SCR sistemine sahip araçlar için, üreticiler, egzoz gazı temizleme sistemleri için güvenli olan düşük SAPS ve orta SAPS motor yağlarını önermektedir. Kamyon segmenti için bu motor yağları, ACEA E6 veya E9 temel spesifikasyonu ile tanımlanabilir, binek otomobiller için bu ACEA C1 ile C5'tir. Aracınız için hangi motor yağının uygun olduğunu ve hangi yağ değişim aralıklarının önerildiğini merak ediyor musunuz? O zaman Yağ Seçiciye danışın: https://eurol.com/en/oil-advisor/

Yorumunu bırak